Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSЧетвер, 18.04.2024, 14:54

Козіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів 

Краснокутської районної ради Харківської області

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Інклюзивне навчання

      Інклюзивна освіта – це та складова гуманітарної політики кожної сучасної країни, яка свідчить наскільки її суспільство захищає невід’ємні права людини та яка сьогодні поступово входить у освітній процес України.  Інклюзивна освіта – це, передовсім, формування суспільної уваги та поваги до розмаїття та унікальності кожного учня чи учениці, що, у свою чергу, забезпечує ліпшу якість освіти для всіх дітей. 

     Асистенти вчителів входять до складу допоміжного персоналу освітньої спільноти – так називають членів персоналу, які допомагають вчителю здійснювати освітню місію школи і сприяють кращому здобуттю освіти дітьми. Допоміжний персонал може під керівництвом учителя працювати з учнями індивідуально чи в невеликих групах, виконуючи різну діяльність для підсилення та покращення вивчення освітньої програми. Він також надає вчителям поради та пропозиції. Під час прийняття рішень щодо навчальної програми вчителі враховують інформацію, яку отримують від інших спеціалістів, батьків та своїх шкільних асистентів. Професіонали в своїх галузях (психологи, логопеди, фізіотерапевти, соціальні педагоги та ін.) використовують свої знання та вміння для того, щоб забезпечити вчителів спеціалізованими звітами та пропозиціями для конкретного учня. Цією інформацією вчителі користуються під час складання та впровадження навчальних програм, за які саме вони несуть остаточну відповідальність.

      Водночас асистент учня (дитини) – не педагогічний працівник, що супроводжує учня і не втручається в освітній процес. Ним може бути один із батьків, уповноважена ними особа або соціальний працівник. Асистент може бути присутній під час уроків та позакласної роботи, допомагати у пересуванні, відвідуванні туалету, переодяганні, харчуванні дитини в школі тощо.

       В нашому закладі асистенти вчителя тісно співпрацюють з асистентом дитини та класоводом. В ролі асистента дитини виступає мати учениці. Практичний психолог, соціальний педагог допомагають вчителям під час складання навчальних програм, враховуючи результати своїх спостережень та індивідуальної роботи, проведеної з учнями.

Найголовніше – пам’ятайте, що запорука ефективної організації інклюзивного навчання, як і будь-якої корисної та нової справи, – співпраця та партнерство із усіма долученими до неї людьми.

Заходи  до Міжнародного дня людей з особливими потребами

 

        До Міжнародного дня людей з особливими потребами практичним психологом Власенко Н.В. та соціальним педагогом Ножка І.С. спільно з учнями 5 класу зроблено коллаж та проведено годину спілкування "Всі ми рівні». До роботи були залучені учні інклюзивних класів – 2, 3 та 5 класів.  Також на протязі тижня педагоги провели з дітьми цікаві бесіди, психологічні тренінги, присвячені протибулінговій тематиці.

     В нашому навчальному закладі панує атмосфера дружби та довіри між учнями та вчителями. Разом з дефектологом та логопедом районного  ІРЦ створюються умови для якісного надання освітніх послуг дітям з особливими потребами. Шкільний практичний психолог у тісній співпраці з соціальним педагогом вирішують всі шкільні проблеми та проводять роботу по уникненню їх проявів у дитячому колективі.

        Активно працювали і учні старшої школи. Під час проведення акції "16 днiв проти насилля " учнями 10 класу (кл. керiвник Макарчук В. М.) було проведено  виготовлення буклету "Скажемо наркоманii -НІ !"

Досвід наших колег

    Нашівчителі пропагують свій досвід роботи не лише на районному, а й на регіональному рівні.

У 2018/2019 н.р. у конкурсі « Учитель року – 2019» взяла участь Онопрійчук Анна Олександрівна, вчитель початкових класів Козіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів у номінації «Вчитель інклюзивного класу», який проходив в м. Солоніцевка Харківської області. Наш педагог стала лауреатом регіонального етапу цього конкурса. Вітаємо її і бажаємо творчих злетів.

Виїзний семінар «Про стан впровадження та перспективи розвитку інклюзивного навчання в закладах освіти».

 

02 листопада 2018 року на базі Козіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся виїзний семінар для керівників закладів освіти Краснокутського району «Про стан впровадження та перспективи розвитку інклюзивного навчання в закладах освіти».

У заході взяли участь перший заступник голови Краснокутської райдержадміністрації Олена Губарєва, заступник голови Краснокутської районної ради Тетяна Краля. З доповідями виступили директор Краснокутського ІРЦ Ірина Столова та спеціалісти ІРЦ, вчитель-дефектолог Тетяна Саломахіна та вчитель-логопед Галина Різник.

Екскурсія до ресурсної кімнати, проведена шкільним психологом Власенко Н.В.

Виступ заступника голови Краснокутської РДА Губарєвої О.Ю.

Робота вчителя інклюзивного класу Онопрійчук А.О.

Інклюзивна технологія «Коло друзів»
у Козіївській ЗОШ         скачати - /kolo_druziv.pdf

За методичної допомоги фахівця інклюзивного центру вчителя-логопеда Єрмак Наталії Миколаївни 19 вересня 2019 року в Козіївській ЗОШ проведено засідання команд супроводу дітей з особливими освітніми потребами.

Інклюзія в освіті

Мета інклюзії в освіті полягає у ліквідації соціальної ізольованості (виключення), що є наслідком негативного ставлення до поняття різноманітності. Відправною точкою цього поняття є переконання, що освіта є одним із основоположних прав людини і основою для більш справедливого суспільства.

На міжнародній конференції ООН з питань освіти, науки і культури «Інклюзивна освіта: шлях у майбутнє», яка проходила у Женеві у 2008 р., відмічалося, що запровадження інклюзії в освітній сфері є не другорядним, а центральним питанням для забезпечення високоякісної освіти і створення більш інклюзивних суспільств.

Інклюзивна освіта – термін, який вперше прозвучав у Саламанкській деклараціїпро принципи, політику та практичну діяльність у сфері освіти осіб з особливими потребами, яка була прийнята на Всесвітній конференції з питань освіти осіб з особливими потребами у червні 1994 року. Саме цей документ і став першим міжнародним документом, який наголосив на необхідності проведення освітніх реформ у напрямі інклюзивної освіти. У зверненні до всіх урядів наголошується, що пріоритетним з точки зору політики та бюджетних асигнувань має бути «реформування системи освіти, яке б дало змогу охопити навчанням усіх дітей, незважаючи на індивідуальні відмінності та труднощі; законодавчо визнати принцип інклюзивної освіти, який полягає в тому, що всі діти перебувають у звичайних школах, за винятком тих випадків, коли не можна вчинити інакше; всіляко заохочувати обмін досвідом з країнами, що мають інклюзивну систему навчання; сприяти участі батьків, громад, громадських організацій осіб з інвалідністю в процесах планування та прийняття рішень, що стосуються задоволення особливих навчальних потреб; всіляко сприяти розробці стратегій діагностування та визначення особливих потреб у дітей, а також розробляти науково-методичні аспекти інклюзивного навчання; значну увагу варто приділити підготовці педагогів до роботи в системі інклюзивної освіти».

В основі терміну «інклюзивна освіта» лежить соціальна модель розуміння інвалідності, яка трактує інвалідність, як поняття, яке еволюціонує, і є результатом взаємодії, яка відбувається між людьми, які мають порушення здоров`я, і бар`єрами, що існують у зовнішньому середовищі і яка заважає їхній повній та ефективній участі в житті суспільства нарівні з іншими. Соціальна модель розуміння інвалідності стала альтернативою медичній моделі розуміння інвалідності, яка в першу чергу була спрямована на корекцію розвитку осіб з особливостями психофізичного розвитку чи осіб з особливими потребами.

В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію учнів, але в той же час створює відповідні умови для отримання якісної освіти для таких дітей. Інклюзивна освіта визнає, що всі діти можуть повноцінно навчатися, а їх відмінні особливості гідні поваги та є джерелом навчального досвіду для усіх учасників навчально-виховного процесу.

Інклюзивна освіта – це освітня технологія, яка передбачає навчання й виховання дітей з особливими потребами у звичайному навчально-виховному закладі, де створені відповідні умови для забезпечення максимальної ефективності навчального процесу.

Для України інклюзивна освіта є педагогічної інновацією і в той же час вимогою не лише часу, а й з моменту ратифікації Конвенції ООН про права інвалідів – одним із міжнародних зобов`язань держави.

ЮНЕСКО розглядає інклюзію як динамічний процес, який полягає в позитивному ставленні до різноманітності учнів у навчальному середовищі, сприйнятті індивідуальних особливостей розвитку дитини не як проблеми, а як можливостей для розвитку. Тому рух у напрямі інклюзії – це не тільки технічна або організаційна зміна, але і певна філософія в освіті.

Таким чином, для розуміння інклюзії мають значення чотири ключові аспекти:

  1. Інклюзія – це процес. Її слід розглядати як неперервний пошук ефективних способів врахування питання багатоманітності. Інклюзія навчає співіснувати з відмінностями, які розглядаються як стимул для заохочення дітей і дорослих до навчання.
  2. Інклюзія спрямована на виявлення й усунення бар`єрів. Вона передбачає збір, узагальнення і оцінку інформації з великої кількості різних джерел з метою вдосконалення освітньої політики і практики, заохочення дітей і дорослих до навчання.
  3. Інклюзія створює умови для присутності, участі та досягнень усіх учнів. Термін «присутність» означає місце навчання дітей і те, наскільки регулярно вони його відвідують. Термін «участь» описує якість їхнього навчального досвіду і тому вимагає врахування думок тих, хто навчається. Термін «досягнення» стосується не лише результатів тестів чи екзаменів, а охоплює також результати навчання в межах усіх навчальних планів і програм (curriculum).
  4. Інклюзія вимагає підвищеної уваги до дітей «групи ризику», для яких існує вірогідність виключення чи низької успішності. Йдеться про моральний обов`язок вести ретельне спостереження за групами учнів, які за статистикою найчастіше потрапляють до «групи ризику», і, за потреби, вживати заходів для забезпечення їхньої присутності, участі та досягнень у системі загальної освіти.

Інклюзія як освітня концепція постійно розвивається, і є вкрай важливою для формування політики й стратегій, спрямованих на усунення причин і наслідків дискримінації, нерівності та виключення.

Важливим для розуміння інклюзії в освіті є інструмент моніторингу «Індекс інклюзії», який був розроблений у 2006 році британськими вченими Мелом Ейнскоу та Тоні Бутом за участю групи британських педагогів, батьків, працівників управлінь освіти, учених і представників громадських організацій людей з інвалідністю.

На сьогодні «Індекс інклюзії» перекладений на 34 мови і використовується у 15 країнах світу. У 2011 році «Індекс інклюзії» був перекладений на українську мову і, після його апробації, був схвалений для використання у дошкільних, загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладах України Науково-методичною комісією з професійної педагогіки, психології та змісту професійно-технічної освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.

На сьогодні немає спільної узгодженої термінології категорій дітей з інвалідністю та/або особливими освітніми потребами як на міжнародному, так і на національному рівні. Так, в українському законодавстві використовуються різні терміни: «діти/люди з порушеннями розумового та/або фізичного розвитку», «діти/люди з неповносправністю», «діти/люди з розумовою відсталістю», «особи з особливими потребами», «діти з особливостями психічного та фізичного розвитку» тощо.

Проте, керуючись засадничими принципами соціальної моделі розуміння інвалідності та останніми документами Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки України у сфері інклюзивного навчання, пропонується до використання термін «діти (учні) з особливими освітніми потребами». Даний термін — special education needs (SEN) — також широко використовується країнами-членами Організації економічного розвитку та співпраці й ураховує дітей, які мають труднощі в навчанні, що пов’язані з порушеннями психофізичного розвитку, та дітей із соціально вразливих груп.

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Пошук
Корисні посилання
Міністерство освіти і науки України

Український центр оцінювання якості освіти

Відділ освіти Краснокутської районної державної адміністрації

УКСМД МВС ditypolice@mvs.gov.ua

Логопедична служба Краснокутського району


Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz